צרו קשר

מסלולי טיול בגליל העליון

בקעת עקרב-נחל שרך עליון-נחל בצת עליון

מסלול אתגרי ומקסים באזור נידח ולא מטויל.

את המסלול התחלנו מהיישוב שתולה, יצאנו מהשער בגדר המזרחית וירדנו לוואדי, דרך ״שביל החורש״ עלינו לכיוון ההוטה העמוקה בארץ. המסלול ממשיך דרך כביש הצפון דרך שמורת אוכם המסתורית לחלק העליון של נחל שרך. השביל חוצה את ״בקעת עקרב״ (כבר היה מי שאמר שזה אחד המקומות היפים בארץ). השביל ממשיך בתוך נחל שרך בחלק שאינו מטויל לחלוטין. מזל שעדר פרות פרץ שביל בתוך הסבך המתפרץ. השביל המפתיע לוקח אותנו לצומת הסמוך ליישוב גרנות הגליל. אנחנו ממשיכים לעבר חורבת דנעילה. לפי החפירות שנערכו באתר בשנות השמונים נראה כי גרעין היישוב החל בתקופה הרומית והוא התרחב בתקופה הביזנטית. בתקופה הצלבנית והממלוכית האתר יושב מחדש והמבנים ומפלסי הרצפות הקדומים שופצו. במקום נחשפו חמישה בתי בד לייצור שמן זית שעליהם התבססה כלכלת היישוב-שווה ביקור!
המשכנו בחלק המסומן של נחל שרך, חלפנו על פני מערת שרך עד מפגש הנחלים בצת-שרך. כאן פנינו לאפיק נחל בצת מזרחה בשביל מתעתע בתוך הסבך (השביל לא מסומן), תחושה פראית של מקום רחוק. השביל לא ברור ולא פשוט לחלוטין למעבר. במעלה הנחל אנחנו נתקלים בשלט כניסה לשטח אש (חובה לתאם כניסה!), השביל ממשיך במעלה הנחל. פעמים רבות אנחנו מאבדים אותו בסבך. הדרך מאתגרת אבל יפיפיה. לאחר מעבר של גדר בקר אנחנו מגיעים לשביל 4*4 שלוקח אותנו דרך מעלה הוואדי ולצידי כרמים לכביש 8992 הסמוך למושב שתולה.
סה"כ 23 ק"מ משכרים
** כמה דגשים
רוב המסלול עובר בשבילים לא מסומנים הדורשים תיאום עם הרשויות.
חלק מהמסלול בקטע של נחל שרך עובר בשטח אש פעיל. חובה לתאם מעבר עם מת"ם פיקוד צפון.
מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה
ניתן לראות סיפורי דרך נוספים באתר שלנו
*בכל מקרה שהוא, אין לראות את המידע באתר כהמלצה אלא כמידע כללי בלבד
תודה רבה למורה הדרך אביה כהן!

כמה דגשים חשובים
המסלול אתגרי ומומלץ למיטיבי לכת בלבד
-לעיתים יש פער בין הסימון בשטח לבין הסימון במפות (נתקלנו לעיתים בסימונים מטעים), שימו לב ללינק לקובץ המסלול המצורף

מוזמנים להתייעץ איתנו ולקבל טיפים נוספים.

לחצו על הקישור לקבלת הקבצים של המסלול (דרך גוגל דרייב):

מסלולי טיול בגליל העליון

שימו לב: קבצים בסיומת GPX מיועדים לתצוגה בתוכנות ניווט כמו עמוד ענן, Google Maps וכו’.

*בכל מקרה שהוא, אין לראות את המידע באתר כהמלצה אלא כמסירת מידע בלבד, אשר אין צוות האתר והמדריכים אחראים לנכונותו.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

נגישות

• גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

• ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא