צרו קשר

סיור לא שיגרתי בעקבות דרך עולי הרגל לירושלים

סיור לא שיגרתי באזור ספר המדבר, בעקבות דרך עולי הרגל לירושלים.

הסיור עובר באזורים לא שגרתיים וללא שבילים מסודרים.
האתרים החשובים בהם ביקרנו במהלך היום הם קצר א-רובי, עין רובי, נחל אוג עליון, דרך עולי הרגל, קצר עלי וביקור בבית הבד בחוות הרועה העברי.

החנינו את הרכב בגבעה 468 בסמוך למכינת עין פרת. יצאנו מהיישוב לכיוון מערב ולאחר 2 ק"מ חצינו את כביש 437. רועה צאן שפגשנו בדרך כיוון אותנו בדיוק לעבר הכנסייה העתיקה. ירדנו לאחד מיובליו של נחל אוג וכעבור כ-ק"מ נגלו אלינו השרידים של כנסיית קצר א-רובי (כנסיית גבריאל), מהתקופה הביזנטית. המנזר כולל כנסייה של אבני-גזית גדולות בעלות סיתות-שוליים, כוכי-התבודדות ושטח חקלאי. עין רובי, מקור-המים של המנזר, נמצא בגדתו הצפונית של הוואדי. גם הכנסייה נמצאת בגדה זו. תכנית הכנסייה אינה ברורה די הצורך. המבנה נשתמר לגובה 2 נדבכים. במזרח ניתן להבחין באפסיס. עלינו במעלה הנחל וכעבור 2 ק"מ טיפסנו לגדה הדרומית.
לאחר הטיפוס הגענו לאזור מישורי רחב ידיים שם שמו לב ומצאנו מתקן חקלאי חצוב החשוד כגת (חפשו את הנקודה החדשה בעמוד ענן). ירדנו וחצינו את נחל רובי (עצוב היה להבחין בזרימת ביוב גולמי בנחל הקסום). בגדה השנייה חיכתה לנו דרך עולי הרגל. ניתן היה לראות את הר הזיתים במרחק נגיעה ושביל נוח היורד מזרחה על גדות הוואדי. במהלך הדרך פגשנו את קטע המדרגות שהשתמר בצורה מופלאה, מחשבה נעימה היא לרדת במדרגות עולי הרגל. יש כמה מקומות בהם ניתן לראות קטעים חצובים מאותה דרך עתיקה. לאחר כ-2 ק"מ בדרך היפה הגענו לקצר עלי, אפשר להבחין בכנסייה ובמאגר-מים. בשנות השלושים זוהה המקום עם הכנסייה ומאגר-המים שבנתה הקיסרית אבדוקיה לכבוד אבטימיוס. מצאנו במשטח הסלע לוח משחק עתיק חקוק בסלע.
המשכנו לכיוון דרום מזרח, הדרך עובר בסמוך לכבשן סיד מרשים ובסמוך למתחם אוהלים של בדואים משבט הג'הלין. המשכנו בשביל הסמוך לכביש 437. כעבור 2 ק"מ נוספים חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך עפר העוברת בסמוך לכרמי זיתים לעבר החווה הקסומה – "הרועה העברי", הגענו בדיוק בזמן המסיק אל בית הבד המודרני והמושקע "כרמא", רכשנו בקבוק שמן זית טוב והמשכנו לעבר היישוב נופי פרת, שביל כחול תלול מטפס ליישוב בליווי עדרי צבאים המלווים אותנו. חזרנו ליישוב ולרכב. יום מקסים באזור קרוב אך לא מטויל בעל אתרים מרתקים.

14 ק"מ של שיכרון חושים
מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה
ניתן לראות סיפורי דרך נוספים באתר שלנו
*בכל מקרה שהוא, אין לראות את המידע באתר כהמלצה אלא כמידע כללי בלבד
תודה רבה ומיוחדת לד״ר ירון עובדיה

כמה דגשים חשובים
המסלול אתגרי ומומלץ למיטיבי לכת בלבד
-לעיתים יש פער בין הסימון בשטח לבין הסימון במפות (נתקלנו לעיתים בסימונים מטעים), שימו לב ללינק לקובץ המסלול המצורף

מוזמנים להתייעץ איתנו ולקבל טיפים נוספים.

לחצו על הקישור לקבלת הקבצים של המסלול (דרך גוגל דרייב):

מסלולי טיול במדבר יהודה

שימו לב: קבצים בסיומת GPX מיועדים לתצוגה בתוכנות ניווט כמו עמוד ענן, Google Maps וכו’.

*בכל מקרה שהוא, אין לראות את המידע באתר כהמלצה אלא כמסירת מידע בלבד, אשר אין צוות האתר והמדריכים אחראים לנכונותו.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

נגישות

• גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

• ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא