צרו קשר

מדבר יהודה וחוות צאן קידר

חווה מקסימה, נאקב עתיק והר מסתורי אחד.

רק 20 דקות מירושלים ואתם בעולם אחר. קבלו את מדבר יהודה.

את הטיול הלא שיגרתי הזה בחרנו לעשות בבוקר של חורף שמשי. יצאנו מירושלים מזרחה לכיוון המדבר, חלפנו על פני כיכר הגישה למעלה אדומים דרומה לכיוון היישוב קידר, לאחר כ 3 ק"מ לפני שער היישוב פנינו ימינה לקידר הישנה, הכביש מתפתל בנוף בראשיתי ובסופו לאחר כ 2 ק"מ מגיע לשער היישוב המתפתח. כמה מטרים לפני השער מצד ימין נבחין בסימון אדום לדרך העוקפת את היישוב מדרום וממשיכה מזרחה. נמשיך בדרך (עבירה לכל כלי הרכב) כ 2 ק"מ עד שנתקל בשלט המוביל אותנו ימינה (דרומה) לחווה קסומה – חוות צאן קידר.

החווה היא חווה חקלאית תיירותית מיוחדת. שווה רק לבוא ולראות את הפלא הפורח באמצע השממה ולפגוש את אריאל ויסכה שעברו ביחד עם משפחתם לנקודה היפה הזו לפני קצת יותר משנה. המקום מטופח ומזמין. מלבד עדר הצאן שהם מגדלים מקיימים בחווה גם אירועים, סדנאות, וארוחות.

מגרש החניה בשער החווה ישמש אותנו כחניה מצוינת לרכב לקראת היציאה לטיול הרגלי באזור הצפון מזרחי של מדבר יהודה.

המסלול שלנו לא ארוך אך דורש מיומנות ניווט.

כאמור, נחנה בשער החווה ונצא בהליכה דרומה דרך מתחם הצימרים בשלוחה מעובדת עם נוף משגע. לאחר 300 מ' מצפה לנו ירידה תלולה לעברו של ציר רכב עם סימון שחור, נרד בזהירות ונמשיך דרומה, מצדנו נבחין במחסות רועים בנויות מתחת למצוקי הסלעים. בכל וואדי שמתחבר אלינו נוכל להבחין בעוד נאקב מסתורי (נאקב הוא שביל צר, בדרך כלל עתיק שחלקו מוסתר) אשר יוביל אותנו אל הלא נודע (טיפ: בסופו של אחד מהם מסתתר בוסתן נחמד). אנחנו ממשיכים בציר במגמת ירידה וכעבור קילומטר מנקודת החיבור לשביל השחור נגיע לפיצול שבילים. נבחין בשביל בעל סימון שבילים ירוק העולה לכיוון צפון מזרח על גבי נאקב עתיק לעבר פסגת הר המונטר. השביל מטפס על אחד מהנאקבים העתיקים בין מאהלים של בדווים ובורות מים משופצים שצצים בכל פינה (כחלק מתוכניות מימון של ממשלות זרות). נלך כ 2 ק"מ במעלה השביל הירוק עד למפגש עם סימון אדום המתחבר סמוך לפסגת הר מונטר (504 מ' מעל לפני הים). פירוש שם ההר בערבית הוא 'הצופה', ואכן מפסגתו תצפית מרהיבה. מקובל לזהותו את ההר עם צוק העזאזל – ממנו היו משליכים מדי שנה את השעיר לעזאזל ביום הכיפורים, על-מנת לכפר על עוונות עם ישראל. על פי התיאור המקראי (ויקרא ט"ז) אהרון הכהן צווה להטיל גורל על שני שעירים. אחד השעירים היה נבחר להיעשות קורבן חטאת לה' והשני היה "לעזאזל". לאחר שאהרון סמך את ידיו על ראשו והתוודה על כל חטאי ופשעי עם ישראל "ונתן אותם על ראש השעיר", והשעיר נושא אותם איתו, הוא נשלח על ידי שליח מיוחד הנקרא "איש עיתי" ל"עזאזל" במדבר. המשנה מציינת שהצוק שממנו נדחף השעיר אל מותו היה במרחק של תשעים ריס מירושלים, כלומר בין 12 ל-14 קילומטר. הועלו מספר השערות לגבי מקום הצוק – חלקן דבקות במרחק המצוין במשנה, וחלקן רחוקות יותר, כיום הידועה שבהן והמקובלת היא הר מונטר שבפסגתו אנו עומדים. לאחר התבשמות מהנוף והאוויר המדברי נמשיך בשביל האדום כ 2 ק"מ מערבה עד לפיצול השבילים אדום- שחור. נמשיך דרומה עם השביל בעל הסימון השחור ולאחר כ 300 מ' נעלה לראש הגבעה חזרה לחווה בה התחלנו. בסיום המסלול מומלץ בחום לשבת במרפסת הדק ולשתות משהו קר בלב מדבר…

ניתן להגיע לחווה באמצעות הוויז "חוות צאן קידר"

(מספר הטלפון של החווה לפרטים נוספים  050-472-1211)

סה"כ 6.5 ק"מ, המסלול למיטבי לכת

אנחנו זמינים לכל טיפ ועצה

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא